Przejdź do treści

Menu główne:

Informacje i kontakt > Informacje
DRAAiT Auto - Regeneracja Alternatorów, Rozruszników i Dmuchaw nawiewu




Zajmujemy się głównie naprawą i kompleksową regeneracją alternatorów, rozruszników - do różnego typu  pojazdów - samochody osobowe, cieżarowe (w tym TIR-y), maszyny - 12V i 24V - różnych marek -  a także dmuchaw nawiewnych oraz innych tego typu pojazdowych podzespołów elektromechanicznych. Elektromechanika pojazdowa w tym diagnostyka komputerowa OBD i diagnostyka pozakomputerowa głównie samochodów osobowych. Dokonujemy także napraw z zakresu mechaniki pojazdowej (hamulce, zaweszenie, ...).


Regenerację wyżej wymienionych urządzeń wykonujemy obecnie głównie jako konkretną usługę. Przy "zwyczajowych" usterkach naprawa/regeneracja jest możliwa często prawie "na poczekaniu" tego samego dnia.


Możliwy dojazd w sytuacji awaryjnej do klienta celem np. wyjęcia alternatora/rozrusznika z samochódu ciężarowego, TIR-a, maszyny czy też celem diagnostyki OBD2 samochodu osobowego (bez holowania).


W wyjątkowej sytuacji awaryjnej, w miarę możliwości, możliwa naprawa nawet w godzinach późno-wieczornych.


Serwis
(montaż/demontaż alternatora/rozrusznika, diagnostyka, czujniki, ...) - na miejscu - samochody osobowe.



  • Serwis - Jesteśmy w stanie dokonać usługę naprawy/regeneracji rozrusznika lub alternatora wraz z zdemontowaniem i montażem np. w samochodzie osobowym (maks. wys. pojazdu to ok. 180 cm) - po uprzednim, np. telefonicznym, umówieniu terminu. Naprawa dokonywana jest wówczas w tym samym dniu, czesto "od ręki" (czasem, w sytuacjach ew. braku części, komplikacji, ... na następny dzień). Nie mamy jednak możliwości demontażu i montażu tych urządzeń w pojazdach o większych gabarytach. Tylko wyjatkowo możemy wykonać tego typu usługę przy "dobrym" dostępie do urządzenia.


  • Usługa - wyjęcie/włożenie dmuchawy przez naszą firmę jest możliwa tylko po uprzedniej ocenie możliwości wykonania przez nas tej czynności. Nie wykonujemy każdej tego typu usługi (np. z powodu braku miejsca, specjalistycznych narzędzi, ...).


  • Diagnostyka m. in. "komputerowa" - podstawowa silnika - skaner OBD2 (odczyt/kasowanie zapamiętanych błędów i możliwych wartości) oraz inne próby pomocne w znalezianiu nieprawidłowego działania.


  • Diagnostyka niektórych czujników silnika (np. czujniki obrotów wału, ...), zaworów biegu jałowego (elektrozawory i silniczki krokowe), i innych w ramach możliwości firmy.



Naprawa dmuchawy (mechaniczne zużycie) typu wymiana szczotek, komutatora, tuleji ślizgowych - zazwyczaj wykonuje się taką naprawę jeszcze tego samego dnia lub na następny. Zepsuta elektronika  (o ile da się naprawić ...) czy spalone uzwojenie lub konieczna przeróbka -  niestety "musi nieco odczekać".


Staramy się naprawiać zarówno urządzenia popularne jak i unikalne "ciekawostki techniki" - często uznawane za nienaprawialne. Gdy tylko się da i może być opłacalne dla obu stron, dokonujemy niewielkich przeróbek, np. przeróbkę łożyskowania dmuchawy ze ślizgowego na łożysko kulkowe (często niezbędnej do uratowania unikalnego urządzenia), czy inne drobne zmiany w konstrukcji w celu dopasowania do potrzeby klienta. Nie jesteśmy dużą firmą i tu jest to zaletą dla potencjalnych klientów - "stać" nas na indywidualne podejście do danej rzeczy i nie skupiamy się wyłącznie na masowości.

Wykonujemy naprawy/regenerację dmuchaw, alternatorów i rozruszników na zlecenie z całej Polski - po uzgodnieniu telefonicznym lub e-mail'owym należy przysłać do nas pocztą/kurierem na swój koszt urządzenie (z podaniem swoich danych, telefonu kontaktowego i adresu kontaktowego e-mail oraz krótkim opisem zaistniałej awarii). Prosimy solidne o zabezpieczenie urządzenia w paczce (pudło a nie tylko folia bąbelkowa !) - uniknie się w ten sposób nieprzyjemnych niespodzianek "potransportowych". Widząc już dane urządzenie oceniamy bardziej szczegółowo zniszczenia i koszt całkowity naprawy wraz z przesyłką, po czym uzgadniamy z klientem dalsze postepowanie.

Czas naprawy/regeneracji rozrusznika czy alternatora jest różny i zależny od stopnia zużycia, trudności i posiadanych części oraz możliwości dostępu do części zamiennych. Mimo zwiększenia kosztu naprawy zalecamy usługę czyszczenia i piaskowania elementów (szczególnie alternatora), choć nie jest to niezbędne, uwidaczniają się czasem różnego typu usterki trudne do zauważenia w zabrudzeniu. Urządzenie wygląda także dużo estetyczniej, prawie jak nowe.

Mamy spory asortyment części zamiennych do alternatorów i rozruszników, ale z powodu ich wielkiej różnorodności nie możemy mieć ich wszystkich na stanie w firmie. Te części, podzespoły lub całe urządzenia, których nie posiadamy, sprowadza się na życzenie klienta lub konkretnie do dokonania danej naprawy. Pomagamy również w doborze właściwych elementów i ich ewentualnych zamienników. Zamówienia najczęściej są realizowane w ciągu 1 do 3 dni roboczych.
Tu uwaga - zlecenia na sprowadzenie np. części dobrze jest zgłaszać przed godz. 13.00. Wówczas jest szansa dowozu części lub całego urządzenia na nastepny dzień. Zlecenia zgłoszone w piątek mogą zostać zrealizowane w poniedziałek lub wtorek (nie z naszej winy).


Co prawda, w niewielkich ilościach jednostkowych, dysponujemy szeroką gamą rodzajów szczotek węglowych do silników 12/24 V, alternatorów i rozrszników, wind samochodowych, wspomagań, i innych (w sumie ponad 200 rodzajów !). Te których nie posiadamy lub są trudne do zdobycia możemy stosunkowo szybko sprowadzić lub zlecić do dorobienia.



Staramy się by mieć stale na stanie, przynajmniej jednostkowo, większość podstawowych części zamiennych potrzebnych do naprawy wielu typów alternatorów i rozruszników popularnych i mniej popularnych pojazdów, stąd naprawa urządzenia czesto może zostać wykonana stosunkowo szybko bez szukania części w skepach czy hurtowniach.


Zapraszamy


Gdy to możliwe, pytając o naprawę, części do jakiegoś urządzenia, ... prosimy  postarać się odczytać z danej rzeczy maksymalnie co się da odnośnie numeru fabrycznego, nazwy, itp. Pytając dobrze jest podać te symbole wraz z marką pojazdu i datą jego produkcji oraz zastosowanym w nim silniku. Zamawiając sam bendiks - poza innymi informacjami, gdy się tylko da dobrze jest podać ilość zębów. Znacząco usprawnia to poszukiwanie i weryfikację części oraz zmniejsza możliwość pomyłek, o które naprawdę nie jst trudno.


..."Błędów nie popełnia tylko ten, co nic nie robi. Sztuką jest się do nich przyznać i je naprawić ..."

Witaj ! Jesteś gościem na naszej stronie. Zapraszamy do firmy.

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego